omni 2009.08.12. 11:13

A helyi elet

Na most mar egy kicsit tenyleg ertekezek arrol, hogy vegul is milyen itt. Le kell szogezni, hogy a fizetesem kb ugyan annyi mint otthon volt. Otthon ebbol elment penz a rezsire (futes 15e atlag, villany 7e, gaz 1, kozos ktsg. 10e, internet-tv-telefon 11e - de ezt persze mi valasztottuk), gyerekekre (ovi 5000, bolcsi 8000) es akkor most az auto fenntartast nem szamolom. Otthon volt egy 50 nm-es tegla lakasunk, es gy csaladi auto. Ja meg persze mobil szamla atlag 10e. A felesegem GYEDet elvitte a lakashitel, ugy ahogy volt. Jobb esetben maradt belole 10e HUF, es akkor orultunk mint majom a farkanak. Igy altalaban nullszaldora jottunk ki, de neha meg azt sem, mert pl egy egy csekk befizetese elmaradt vagy ilyesmi.

Itt lakunk egy 80nm lakasba es rezsivel fizetek erte 135e ft-ot, plusz internet 3000 HUF es persze a mocskos auto. De akkor a tenyek:

1 talca sonka: itt 130 HUF
1 talca szalami: 120 HUF
1 doboz tej: 80 - 100 HUF
1 kg cukor: ha akcios 100 HUF, ha nem akcios 180 HUF
asvanyviz (nagyon raalltunk, izesitetett iszunk foleg): 80 HUF
kifli (a jo nagy feher kenyer nincs, igy ezt esszuk): 9 HUF
sor (bar nem iszunk): 20 Ft - 130 HUF + uveg :)
daralt hus: 1 kg 700 HUF
csirkemell file: 8-900 HUF / kg
dinnye (mert idenye van): 50-60 HUF (es magyar!)
mosopor (12 kg-at vettem) 2000 HUF
oblito 400 HUF

Na most a precizitas kedveert: 1 Kc = 10 HUFal szamoltam, az mondjuk realis, barmilyen esetben. Most csinaltunk egy heti bevasarlast, amiben volt hus, zoldseg, gyumolcs, felvagott es koltottunk 8000 HUF-ot, persze luxus cikket nem vettunk, de rakat csoki, nassolni valo az volt benne. Ebbol 1 hetig elunk most epp 6an, mert vendegeink vannak. Atlag arakat irtam, en ezeket szoktam venni, persze van dragabb is, meg olcsobb is. A masik meg, hogy talan mar irtam, de iszonyatosan vedik a sajat piacukat. Tehat lehet venni valamibol nem csehet, de az nagyon draga.

Benzin most olyan 260 ft korul mozog, ez is lehet dragabb is olcsobb is. Eddig a fizetesembol alltalaban nullara jottem ki, ugy, hogy otthon is vasaroltam, itt is vasaroltam, hetente haza utaztam. Persze ehhez az is kellett hogy ne eljek itt nagy labon. Kivancsi leszek a kovetkezore, mert most mar csak egy helyre kell fizetni. Az autokrol majd kesobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://omni.blog.hu/api/trackback/id/tr171304733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása