omni 2010.01.14. 09:42

Az unnepek - karacsony

Par oran belul lesz a tavalyi munkam ertekeleserol meeting, alig varom. 7 honaprol kell elmondanom a sajat velemenyem es meghallgatnom a fonoket. Kulonosebben nem hoz lazba, emlekszem az elsore (a probaido utan rogton) milyen izgatottan keszultem. Most passzivitasom annak is koszonheto, hogy az ertesitest csak ma reggel vettem eszre.

Na mindegy is. A karacsonyt akartam leirni, mert az szamomra eleg erdekes volt. Persze nem meglepo, csak erdekes. Eloljaroban leszogeznem, hogy nalunk a karacsony mindig kapkodos, szenteste egyik fele anyamnal, masik fele anyosomnal. Masnap kulonbozo rokonok es altalaban ez jut karacsony masnapjara is. Elore ugy sakkoztuk ki, hogy ket unnep kozott dolgozunk, tehat 24. reggel megyunk es 26.este jovunk, nalunk 23. bezarjak az 'angyalok' az ajtot, es 26. este kinyitjak. Alapbol tehat nem volt sok ido amit otthon toltsunk, es a korabbi evek tapasztalatai alapjan semmi pihentetore nem szamitottunk. Ennek szellemeben meg 23. felkeszitettem a kocsit (ami mar a cseh auto), megtankoltam es mivel tudom, hogy sokat fogunk menni sztradan vettem eves autopalya matricat.

Lehet tippelni, mennyibe kerult. 1200 korona (12000 ft). A heti 270 korona, tehat a magyarral nagyjabol megegyezo. Sokkal logikusabb szerintem ennyiert adni, mint nalunk ahol 30e ft-okba kerul. Nem is csoda, hogy a legtobb autos eves matricaval rohangal. Masnap reggel mentunk, viszonylag sima ut, meglepo modon az M1 kihalt volt, es meg leszoritani se sokan akartak. A gondok Budapesten kezdodtek. Bevallom oszinten en ennyi depresszios arcot, elkeseredetseget, szomorusagot nem tudom mikor lattam utoljara embereken. Oke, ebben eltem, es mikor egyszer hazamentem akkor is feltunt, de most valahogy nagyon rossz volt. Es mindenezt ugy, hogy nyilvanos helyen nem nagyon mozogtunk. De most atlagot vonok: a bo ket nap alatt amit otthon toltottunk kb harszomor dudaltak ram es szoritottak le az utrol, egyszer majdnem megoltek. Ehhez tarsult ez az eros depressziv erzes.

Azt hittem, hogy onnantol kezdve hogy kulfoldi rendszamu az autom megtapasztalhatom a hires vendegszeretetet amire olyan buszkek vagyunk. Na neeeem, miutan par embernek az altalam idealisnak tartott sebesseg (ami tobb volt mint a megengedett 50) nem felelt meg rogton dudaltak, villogtak, toltak. Remek. Aztan egyik este kivittem a kutyat akkor meg azert kotott belem egy hurkas nyaku ur, akinek a ket idegbeteg gorcs kutyaja szet akarta szedni az enyemet. Mondhattam barmit is, az ember kozolte hogy letepi arcom en szemet g*ci. Na remek, biztos nem kapta meg az ahitott ajandekat. Es akkor meg a szeretet batyurol amit postanak is nevezhetnek nem is beszeltem. Parkolasi buntetesek, perek, stb olyan ugyekben amikor mar nem is volt meg az emlitett auto. Bevallom oszinten en mar alig vartam hogy visszajojjek.

Persze innentol lehet mondani hogy akkor maradj is ott, minek jossz, szivtelen, stb, lehet hogy valahol igaz is volna. En voltam az az ember, masfel evvel ezelott is, hogy en innen sehova, nekem itt kell eletben maradnom. Csak mikor nam kaptam meg a lehetoseget hogy eletben tudjak maradni ott akkor dontottem el hogy tovabb allok. De en nem adtam fel annak a remenyet hogy egyszer majd haza koltozunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://omni.blog.hu/api/trackback/id/tr551671323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása