omni 2009.08.26. 10:51

A szlovakokrol

Na ezt az irast is igerem egy ideje, de most hetvegen hataroztam el, hogy meg is irom. Nem titok, a Solyom koruli herce hurca tette fel az i-re a pontot. Altalaban ebben a kerdesben, a szlovak - magyar kapcsolatban pacifista vagyok. De azert ez most a hetvegen eros volt. Nem tudom, azert az mar pofatlansag, hogy egy masik orszag fojogi meltosagat kitiltjak. A kovetkezo az lesz, hogy vizum kotelesseget vezetnek be vagy mi?

Mielott kijottem ide, tartottam a szlovakoktol, eppen azert amit a media adott at. Az elso alkalmakkor meg az orszagukon valo atmenetelkor is volt bennem egy felsz. Aztan egyre tobb szlovakot ismertem meg itt, mindig problema nelkul atmentem. Aztan kicsit - mas okbol - beleastam magamat a tortenelmukbe. Es persze az ember igy sok mindent megert, komplexusos egy nep, mindig mastol "feltek" es mas vedelme alatt eltek: a germanok, a hunok, a magyarok, kellett vagy 800-900 ev az ontudat kialakulasahoz. Es szerintem a mai napig nem kepesek feldolgozni, hogy mar csak nevukben szlavok. Najo, a magyarokat sem kell felteni, ennel begyoposodottebb, pesszimistabb, rosszindulatu orszag szerintem keves van. Es akinek nem inge...

De szogezzuk le: az atlag szlovaknak nincs semmi baja a magyarokkal. Ott is, ahogy nalunk is, megvannak a szelsosegesek, es a folyamatos megszoritasoknak koszonhetoen (aminek koszonhetoen  van gazdasaguk es most mar Euro - bar nem biztos hogy ez jo is nekik) sikerult egy jo kis jobbos - szelsojobbos kormanynak hatalomra kerulnie. Mert mit igert Fico? Nem lesz vizitdij, tobbet ad az allam, szokasos. Bejott neki. A kovetkezo valasztasokat, jovore, valoszinuleg ismet O nyeri, kerdes csak hogy kell a szelsosegesek vagy nelkuluk es talan akkor konnyebb lesz.

Ugyanakkor ilyen esetekben, ami volt most is, nem ertem meg a magyarok hozzaallasat. Solyom szerintem abszolut jol kezelte le az ugyet, es szerintem ezzel nagyobb pofont adott, mintha atment volna a hidon. Akarhogy is, menjunk Brusszelbe, majd az EU. Nem, meg kell oldani az ilyen eseteket, az asztalra kell csapni, hatarozottnak kell lenni. Nem Gordonka - Fico csucsot kell szervezni. Mert mi lesz?

- Te Robi, ezt nem kellett volna...
- Meg kell ertened Gordon, nem volt mas lehetosegunk.
- Na jo de akkor mert mondtad hogy minden OK?
- Engem is nyomnak, nem tudtam mit csinalni.

Es a vegeredmeny, amit megkap a plebsz: nagy elore lepes tortent a viszony rendezeseben. Na mindegy. Szamomra az lenne az elegtetel, ha Fico auto ul, es Gordon atad egy ugyanilyen paktumot. Na az tetszene.

Amikor a Magyarorszagrol irtam elobb negativ dolgokat, eszembe jutott egy tortenet. A volt cegemnek (kicsi ceg, keves jo emberrel) felajanlottam hogy segitek, egy olyan dolgoban amit en tudok, ok nem. Mi volt a valasz? Ember A: "hat nem tudom... meg kell beszelnem". Ember B: " jo majd odaadom ami kell". De ez igy nem megy. Az hogy nem hagyjuk, hogy segitsen a masik nem viszi elobbre a dolgokat. Meg nem kell a buszkesegunkre jatszani. Azzal van tele a padlas.

Na mindegy. Egy remek vicc bolgar kollegaimtol a tegnapi DVSC - Levski meccs oromere, elvezze mindenki:

Полицай разговаря с ревящо дете:
- Защо пла4еш,детенце?
- Мама ме бие.
- Да те заведа ли при баща ти?
- Не и той ме бие.
- А, къде искаш да те заведа?
- При Ф.К. Левски, защото никога не бият!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://omni.blog.hu/api/trackback/id/tr361339218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása